Zusammenfassung:

Die Haver & Boecker OHG entwickelt industrielle Verpackungs- und Abfüllanlagen für Schüttgüter und pastöse Massen. Um im globalen Wettbewerb bestehen zu können gewinnen effiziente betriebsinterne Abläufe fortwährend an Bedeutung. Haver & Boecker hat, aufgrund dessen, das betriebsinternes Projekt „Fabrik der Zukunft“ ins Leben gerufen. Eine Teilmaßnahme ist u.a. die Verlagerung der Produktion und Logistik zum Standort in Münster, Robert-Bosch Straße 6. Hier findet aktuell der Zuschnitt der Halbzeuge statt, weswegen auch die Teilwerke dort gebündelt werden. In sofern hat die Haver & Boecker OHG unserer Maschinenbautechnikerprojekt Gruppe den Auftrag erteilt, einen Langmaterialwagen zum Transport von Sägematerial zu entwickeln.

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IST-Zustand

Der prinzipielle Aufbau ist ein rechteckiger Grundrahmen aus 100mm Vierkantrohren mit den äußeren Abmaßen: 2400 mm x 800mm und 900 mm hoch. Der Wagen besitzt keinen Antrieb und muss vom Personal geschoben werden. Ziel des Projektes ist die Entwicklung und Konstruktion eines möglichst sicheren, ergonomischen und effizienten Wagens zum Transport des Sägematerials mit einer maximalen Traglast von 3,5 Tonnen. Dieser muss auf der Stelle drehbar und längs quer-verfahrbar sein. Das Material weitestgehend maschinell auf dem Ablagetisch ablegen

Summary:

Haver & Boecker OHG develops industrial packaging and filling systems for bulk materials and pasty masses. In order to survive in global competition, efficient internal processes are becoming increasingly important. For this reason, Haver & Boecker has launched the internal project "Factory of the Future". One of the measures is the relocation of production and logistics to the site in Münster, Robert-Bosch Straße 6. This is where the semi-finished products are currently cut to size, which is why the partial plants are also bundled there. The trucks deliver various raw materials consisting of square, hexagonal, round, L and U profiles with lengths of up to 12m to the Münster location. Cutting to size takes place at the sawing station. Cut-to-size blanks are then a maximum of 6m long. The material is manually pushed to the storage station by hand cart. In this case, the transport of long, bulky materials is problematic. The following picture illustrates the current stock solution. In this respect, Haver & Boecker OHG has commissioned our mechanical engineering project group to develop a long material carriage for the transport of sawing material.

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actual condition

The basic structure is a rectangular skid made of 100mm square tubes with external dimensions: 2400mm x 800mm and 900mm high. The trolley has no drive and must be pushed by the staff. The aim of the project is to design and construct the safest, most ergonomic and efficient trolley for transporting the sawing material with a maximum load capacity of 3.5 tons. This must be able to rotate on the spot and move transversely along its length. Place the material on the deposit table as far as possible by machine.